1 st "Bas abbonemang" tillagd i varukorgen.

Guide
Guide

Marknadsplan

En marknadsplan ger en överblick över hur ett företag och varumärke kan locka nya kunder på kort och lång sikt och är ett viktigt verktyg för att lyckas med sin marknadsföring. Genom att få koll på utgångsläge, konkurrenter, målgrupp och målsättningar kan man skapa en effektiv strategi som sätter riktningen för alla kommunikationsaktiviteter.

Att skapa en marknadsplan behöver inte vara allt för avancerat. Här har vi sammanställt de viktigaste delarna att gå igenom för att få koll på utmaningar och möjligheter i marknadsföringen. Marknadsplanen kan fokusera på hela varumärket eller en specifik produkt eller ett segment av marknaden och bör ingå i en större strategisk treårsplan.

Innehållsförteckning
  1. Nulägesanalys
  2. Målsättningar
  3. Resurser och budget
  4. Målgrupp och personas
  5. Huvudbudskap
  6. Kanalval
  7. Aktivitetsplan
  8. Uppföljning/KPI:er
Kategori

För att läsa innehållet i en guide måste du ha ett aktivt abonnemang på tjänsten Dokument Bas eller köpa guiden styckvis. Har du inget abonnemang idag och vill veta mer om tjänsten? Ring oss på telefon 08-408 066 51 eller boka en demo så hjälper vi dig!

För att se exempel på hur en guide är uppställd, se Att anställa.

Kassa

Välj kundtyp
Välj leveranssätt
Hur vill du få din leverans?
  • Saknas konto, skapas ett (kostnadsfritt). Alltid tillgängligt via vår tjänst.
Företags- och användaruppgifter
Företagsuppgifter
Faktureringssätt
Kontaktuppgifter Denna person blir också administratör för kontot
Din varukorg
Alltid på Sign on
Uppgradera till abonnemang

Du får pengarna tillbaka om du uppgraderar till ett abonnemang inom 30 dagar.

Din varukorg är tom