Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas. Trygg e-handel
Laddar

Varukorgen är tom

  • GDPR? Informationssäkerhet? Brandskydd?
    GDPR? Informationssäkerhet? Brandskydd?
    Jobba förebyggande och ta hjälp av proffs inom säkerhet
  • Behöver ni dokument anpassade för era krav?
    Behöver ni dokument anpassade för era krav?
    Vi kan hjälpa er med produktion, drift och programmering.
  • Behöver du HR-stöd inom 24 arbetstimmar?
    Behöver du HR-stöd inom 24 arbetstimmar?
    Din personalchef på nätet. Snabba och professionella råd och svar.
  • Behöver du få svar inom 24 arbetstimmar?
    Behöver du få svar inom 24 arbetstimmar?
    Basjuridisk rådgivning. Korrekt och kostnadseffektivt.
  • Alltid uppdaterade och tillgängliga överallt
    Alltid uppdaterade och tillgängliga överallt
    Över 2000 dokument och mallar som är kontrollerade av proffs.

Hjälp för direktbetalningskunder

Nedanstående hjälp ger svar på enklare och vanliga frågor gällande direktbetalning. Det går att öppna och stänga respektive hjälpavsnitt genom att klicka på nedanstående länkar.

Finns inte det ni undrar över eller har andra funderingar rekommenderar vi att ni vänder er direkt till vår kundtjänst på e-postadress kundtjanst@signon.se.

Det går även bra att ringa vår kundtjänst på telefon 08-410 360 10. Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar måndag till torsdag mellan 09.00 till 15.00, med lunchstängt mellan 12.00 till 13.00, och fredagar 09.00 till 12.00.

  • Hur man köper en bok eller ett dokument

    För att köpa ett dokument måste varan först läggas till i varukorgen genom att klicka på knappen "Köp" som visas till höger om respektive titel, det går att lägga flera varor i varukorgen innan köp slutförs.

    Köpknapp

    För att kunna tillgodose de olika tekniska förutsättningar som finns går det oftast att välja vilket format man vill köpa ett dokument i. Dessa val görs i rullistan som visas i det så kallade förhandsgranskningsfönstret. För att slutföra köp klicka på länken "Till varukorgen" som ligger under varukorgen.

    Varukorg

    I varukorgen visas en sammanställning av de varor som valts ut för köp. I varukorgen går det att göra eventuella sista ändringar innan ett köp ska slutföras. Klicka på knappen "Vidare till kassan" för att slutföra köp.

    Till kassan

    För att kunna slutföra ett köp måste det finnas ett konto. Logga in om det finns ett aktivt konto. Om det inte finns ett aktivt konto måste det registreras (se hjälpsidan "Registrering av användarkonto").

    Kassa
    I samband med varje köp skall kund ta del av och godkänna Sign Ons Allmänna villkor - Direktbetalning. Villkoren finns under rubriken "Villkor" som en klickbar länk. Kryssa för rutan "Ja, jag godkänner Sign Ons Allmänna villkor - Direktbetalning" och klicka på knappen "Vidare till betalning".

    Acceptera allmänna villkor

    Betalningsalternativ
    Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera av de betalningsalternativ som erbjuds i Klarna Checkout. Klarnas användarvillkor hittar du här: Villkor Klarna Checkout.

    För de flesta betalningsalternativ, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordran från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarna köparskydd.

    Leverans
    När köp genomförts visas en sammanställning av det genomförda köpet. De titlar som köpts är klickbara länkar som kan användas för att ladda ned köpt vara. I samband med köp skickas det även ut ett kvitto via e-post.

  • Registrering av användarkonto

    För att kunna genomföra ett köp måste användaren först registrera ett användarkonto. Konto behövs utifall att kund behöver kontaktas och för att kund bl a ska kunna se historik över tidigare köp.

    För kunder som abonnerar på någon av våra övriga tjänster (Dokument Bas, Juridisk rådgivning eller Personalchefen) går det bra att logga in och handla böcker med ert befintliga konto. Har ni glömt ert lösenord går det att använda länken Glömt lösenord under inloggningsrutorna.

    Uppgifter som anges vid registrering

    Vid registrering av nytt användarkonto för privatperson anges för- och efternamn, telefon, e-postadress samt lösenord.

    I samband med varje köp skall kund ta del av och godkänna Sign Ons Allmänna villkor - Direktbetalning.

  • Inloggning

    För att kommat åt tjänsterna måste du först logga in. Börja med att klicka på knappen Logga in längst upp till höger på vår hemsida. I fönstret som kommer upp anger du ditt användarnamn och lösenord och klickar på knappen Logga in.

    Logga In

    Användarnamn

    Användarnamn är det namn som du tilldelats i samband med tecknandet av abonnemanget eller när en administratör lägger upp dig som användare. Detta kan t ex vara nils.nilsson@foretaget.se.

    Lösenord

    Lösenordet får du i välkomstmailet i samband att du blir kund eller när en administratör lägger upp dig som användare. Har du glömt lösenordet går det bra att använda funktionen "Har du glömt lösenordet?" som finns i inloggningsrutan. Fyll i den e-postadress som angetts för ditt konto. Inloggningsuppgifterna skickas i ett e-postmeddelande till angiven e-postadress, under förutsättning att e-postadressen är giltig och att den tillhör ditt konto.

    Får du inte ditt lösenord?
    Kontrollera i mappen "Skräppost" i din mail. Det kan vara så att era inställningar känner igen mailet som ett SPAM och väljer att kasta det direkt. 

    Behöver du hjälp vänligen kontakta Kundtjänst via telefon 08-410 360 10 eller via e-post kundtjanst@signon.se.

  • Inloggningsproblem

    Ta bort tidigare webbhistorik

    Om du inte kan logga in på signon.se, inte får något felmeddelande om att du angett ett felaktigt lösenord vid inloggningsförsök och tidigare varit inloggad på sidan kan det vara så att du måste ta bort tidigare webbhistorik i din webbläsare. Du gör på följande sätt i Internet Explorer 8 och senare versioner:

    - Gå in i menyn Verktyg och välj Internetalternativ.

    IE 8 - Internetalternativ

    - Klicka på fliken Allmänt och sedan på Ta bort under Webbhistorik.

    Allmänt

    - Markera kryssrutorna Temporära Internetfiler och Cookies och klicka sedan på Ta bort.

    Ta bort Webbhistorik

    - Starta om din webbläsare och försök logga in igen.

    Cookies

    För att kunna använda Sign Ons Internet tjänster, måste din dator acceptera cookies. Om du har loggat in och blir utloggad så fort du försöker gå vidare inom sidan så kan det vara så att din dator inte accepterar cookies. Om detta problem uppstår måste du göra en inställning. Du gör på följande sätt:

    - Gå in i menyn Verktyg och välj Internetalternativ

    Internetalternativ

    - Välj Sekretess och klicka på Platser

    IE8 - Sekretess

    - Skriv in www.signon.se under Webbplatsens adress

    - Klicka på knappen Tillåt

    IE8 - Hanterade platser

    - Nu skall www.signon.se visas som tillåten webbplats under Hanterad webbplats

    - Klicka på knappen OK

    Internet Explorer 6

    Om du fortfarande använder Internet Explorer 6.x rekommenderar vi starkt att uppdatera denna till antingen version 7.x eller senare då Internet Explorer 6.x anses vara extra känslig för virusattacker.

    Internet Explorer 7 och 8

    - Gå in i menyn Verktyg och välj Internetalternativ

    IE8 - Internetalternativ

    - Välj Säkerhet

    - Välj Tillförlitliga platser och klicka på knappen Platser

    IE8 - Tillförlitliga platser

    - Bocka av kryssrutan för Begär serververifiering (https:) för alla platser i den här zonen

    - Skriv in "signon.se" i fältet Lägg till följande webbplats i zonen och klicka på knappen Lägg till

    IE8 - Serververifiering

    - Nu skall "signon.se" visas som tillförlitlig plats under Webbplatser

    - Klicka på knappen Stäng

    Mozilla Firefox 3.5

    - Gå in i menyn Verktyg och välj Rensa ut tidigare historik

    Firefox - Verktyg

    - Välj All historik under Tidsintervall att ta bort

    Firefox - Ta bort all historik

    - Välj Detaljer

    - Bocka av/på så att endast Cache är förkryssad

    - Klicka till slut på knappen Ta bort

  • Cookies på signon.se

    Cookielagen

    Den 1 juli 2011 trädde den nya cookielagen i kraft. 

    Läs om cookielagen här.

    Vad är en "cookie"?

    En "cookie" är information från en webbsida, som t.ex. inloggningsuppgifter, som webbläsaren sparar på din dator.

    Mer information om vad "cookies" är hittar du här

    Hur använder Sign On "cookies"?

    Sign On använder endast en "cookie" på webbsidan som sparar inloggningsinformationen för den enskilde användaren. (Om du är storkund och loggas in via ditt IP-nummer används inga "cookies"). "Cookien" används så att du som användare inte ska behöva ange ditt användarnamn och lösenord varje gång du vill använda tjänsterna på vår webbsida. Om du stänger av "cookies" i din Webbläsare måste du ange dina inloggningsuppgifter varje gång du besöker vår webbsida.

  • Vi använder Klarna Checkout för betalning

    Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera av de betalningsalternativ som erbjuds i Klarna Checkout. Klarnas användarvillkor hittar du här: Villkor Klarna Checkout.

    För de flesta betalningsalternativ, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordran från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarna köparskydd.

  • Sök dokument och guider

    Sökfunktionen

    Du hittar lätt det du söker genom att använda sökrutan som finns längst upp på alla sidor.

    I vår sökfunktion går det att söka på olika uppgifter.

    För dokument kan du söka på:
    Rubrik (titel), ingress, beskrivning, nyckelord och dokumenttitel (själva filnamnet).

  • Kundtjänst

    Har du frågor, funderingar eller önskemål, skicka gärna ett e-postmeddelande till vår kundtjänst på e-postadress: kundtjanst@signon.se.

    Det går även bra att ringa vår kundtjänst på telefon 08-410 360 10. Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar måndag till torsdag mellan 09.00 till 15.00, med lunchstängt mellan 12.00 till 13.00, och fredagar 09.00 till 12.00.