1 st "Bas abbonemang" tillagd i varukorgen.

Utbildning
Utbildning

Coaching, feedback & kommunikation

Anna är en erfaren HR konsult med mångårig erfarenhet av såväl strategiskt som operativt HR-arbete. Sedan utbildningen till Personalvetare från Stockholms Universitet 1997 har Anna arbetat med de flesta av HR-områdets olika inriktningar, från förändringsarbete, organisationsutveckling, ledarskapsutveckling till arbetsrätt, rekrytering och individuell karriärrådgivning.

Anna har erfarenhet från många olika företag i olika storlek och inom ett flertal branscher, främst i privata näringslivet.

Syftet med denna utbildning är att du ska förstå kommunikationens grunder och känna till olika kommunikationsverktyg och samtalsmetoder.

God kommunikation är en konst! I den här heldagsutbildningen får du lära dig att öva på den här konsten i olika former. Vi går igenom kommunikationens grunder och hur du kan skapa en lyckad kommunikation. Under dagen lägger vi stort fokus på feedback och vikten av feedback. Det är ett mänskligt behov att få feedback, det är tydligt redan när vi är mycket små. Behovet kvarstår även om formerna för det förändras.

Feedback använder vi i vardagen hela tiden, medvetet och omedvetet. Under den här utbildningen får du verktyg för att ge feedback som gör verklig skillnad. Du får öva på att ge såväl positiv som mer utvecklande feedback, allt för att du ska kunna tillämpa detta i din vardag. Vi går igenom ett antal olika feedback-metoder, för att du ska hitta den metod som passar dig och den givna situationen. Alla metoder passar inte alla och fungerar framför allt inte till alla situationer.

Coaching är en egen metod för att hjälpa individer att nå sina mål. Under den här dagen får du lära dig grunderna i coaching. Vi går igenom skillnader mellan coaching och andra samtalsmetoder såsom feedback, rådgivning, mentorskap m fl. Du kommer att få konkreta verktyg du själv kan tillämpa för att arbeta med ett coachande förhållningssätt.

Vill du bli vassare på att få människor i din närhet att utvecklas, att våga ta de där lite tuffare samtalen och känna dig tryggare i hur du kommunicerar, då är du välkommen till denna utbildningsdag med kommunikation i fokus.

Kort om innehållet i punktform:

  • Vad är kommunikation
  • Konstruktiv feedback
  • Olika feedback-metoder
  • Svåra samtal – hur gör man?
  • Coachande samtalsmetodik

Utbildningen är handlingsinriktad där teori varvas med dialog, diskussioner och övningar för att du ska kunna arbeta praktiskt med detta efter kursen.

Kassa

Steg 1 - Välj kundtyp
Steg 2 - Välj leveranssätt
Hur vill du få dina dokument levererade
  • Saknas konto, skapas ett (kostnadsfritt). Alltid tillgängligt via vår tjänst.
Steg 1 - Företags- och användaruppgifter
Företagsuppgifter
Fakturereringsadress
Kontaktuppgifter Denna person blir också administratör för kontot
Din varukorg
Alltid på Sign on
Uppgradera till abonnemang

Du får pengarna tillbaka om du uppgraderar till ett abonnemang inom 30 dagar.

Din varukorg är tom