1 st "Bas abbonemang" tillagd i varukorgen.

Allmänna villkor direktbetalning

Sign On säljer digitala dokument till privatpersoner, företag och offentlig förvaltning i Sverige. För att handla hos oss måste du vara myndig. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpevillkor och samtycker till att namn och personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister.

1. Registrering av användarkonto

För att kunna genomföra ett köp måste användaren först registrera ett användarkonto. Konto behövs för det fall att kund behöver kontaktas vid t ex tekniska problem och för att kund bland annat ska kunna se historik över tidigare köp.

Vid registrering av nytt användarkonto för privatperson anges för- och efternamn, telefon, e-postadress samt lösenord.

Vid registrering av nytt användarkonto för företag anges företagsnamn, adress, postnummer och ort, organisationsnummer, antal anställda samt för- och efternamn, telefon, e-postadress till företagets kontaktperson samt lösenord.

I samband med varje köp ska kund ta del av och godkänna Sign Ons Allmänna villkor - Direktbetalning.

För att handla hos Sign On måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-postadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. Varje gång du lägger en ny beställning hos oss ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella.

Information om registrering och användning av personuppgifter hos Sign On
Genom att beställa produkter av Sign On medger du att Sign On lagrar dina namn- och adressuppgifter och andra kontaktuppgifter. Dessutom behandlas uppgifter om dina inköp, sammanlagt belopp och antal produkter.

Uppgifterna används av Sign On och eventuell samarbetspartner för att

  • fullgöra kundrelationens ömsesidiga rättigheter och förpliktelser (betalning och leverans av produkter, m.m.)
  • utgöra underlag för information och marknadsföring av Sign On

Information och marknadsföringsmaterial med stöd av uppgifterna i registret kan överföras till dig via e-post och sms endast av Sign On. Övriga personuppgifter används inom Sign On för marknadsföring via post eller telefon och uppgifter kan också lämnas ut till samarbetspartners till Sign On.

Personuppgifter sparas under den tid de äger aktualitet och under den tid du har en pågående relation med Sign On.

Du har rätt att kostnadsfritt en gång per år skriftligen begära information om den behandling av dina personuppgifter som förekommer hos Sign On.

Du kan när som helst vända dig till Sign Ons kundtjänst och begära att eventuellt felaktiga uppgifter om dig skall rättas eller raderas. Korrigerade uppgifter kommer snabbt till kännedom hos Sign On.

Du kan när som helst skriftligen anmäla till Sign Ons kundtjänst att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål. Uppgifterna kommer då att spärras för sådan användning. Du kan också när som helst skriftligen anmäla till Sign Ons kundtjänst att du motsätter dig att dina personuppgifter lämnas ut till annan för marknadsföringsändamål. Om du vill avsluta kundrelationen helt efter en aktiv köpperiod är vi tacksamma om du meddelar detta så att vi kan radera dina uppgifter.

Sign Ons kundtjänst:
E-post: kundtjanst@signon.se (vi svarar på e-post inom 48 timmar, gäller vardagar)
Postadress: Sign On AB, Klara Norra Kyrkogata 20, 111 22 Stockholm
Telefon: 08-410 360 10 (helgfria vardagar måndag till torsdag mellan 09.00 till 15.00, med lunchstängt mellan 12.00 till 13.00, och fredagar 09.00 till 12.00).

2. Beställning

Digitala dokument beställs via Internet på Sign Ons hemsida. Om du får problem är du välkommen att skicka e-post till oss på adress kundtjanst@signon.se, så hjälper vi dig. Under ordinarie kontorstid går det även bra att ringa till vår kundtjänst på telefonnummer 08-410 360 10. En beställning via Internet är genomförd när du erhållit en orderbekräftelse från oss.

3. Priser

Gällande produktpris inklusive moms är det pris, som vid tidpunkten för beställningen finns angivet på webbplatsen www.signon.se. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan att avisera dessa på förhand.

Priserna på våra varor anges i svenska kronor. I de fall endast pris anges inkluderar priset moms.

4. Leverans

Leveranser sker direkt genom nedladdning via användarens konto på www.signon.se och kan utföras när köp gått igenom. Det kommer även att finnas nedladdningslänk i den bekräftelse som skickas via e-post. Nedladdningslänk är giltig i tre nedladdningar alternativt två veckor efter inhandlingstillfället.

5. Leveranstid

Behandlingstiden på hemsidan är förväntad och vi garanterar inte att nedladdningarna kan ske inom angiven tid, eftersom oförutsedda förseningar kan uppkomma.

6. Avbokning

Titlar som vi inte kan leverera restnoteras inte utan måste beställas om av dig. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-post så fort vi själva fått informationen.

7. Vi använder Klarna Checkout för betalning

Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera av de betalningsalternativ som erbjuds i Klarna Checkout. Klarnas användarvillkor hittar du här: Villkor Klarna Checkout.

För de flesta betalningsalternativ, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordran från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarna köparskydd.

8. Avbokning vid kortbetalning

Om du har betalat med kort och något i din order avbokas av dig eller oss kommer du automatiskt att få tillbaka pengarna till ditt konto, vanligtvis inom en vecka.

9. Ångerrätt, reklamation och återbetalning

På nedladdningsbara digitala dokument finns ingen ångerrätt eftersom de räknas som en tjänst.

Köp kan dock hävas vid oacceptabelt dålig nedladdning eller felaktig artikel. Om så är fallet måste detta meddelas så snart som möjligt genom att kontakta Sign Ons kundtjänst på e-postadress: kundtjanst@signon.se. Om den dåliga nedladdningen eller felaktiga artikeln orsakats av Sign On och inte kan lösas eller ersättas kan det gå att få återbetalning av Sign On. En felaktig artikel kan vara t ex ett felaktigt eller defekt dokument.

Tills dess att ett köp fullbordats förbehåller sig Sign On rätten att när som helst ändra priser för produkter som erbjuds via Sign On och Sign On erbjuder inget prisskydd eller återbetalning vid en prissänkning eller ett kampanjerbjudande som sker efter ett köp.

Om det uppstår några kostnader på grund av fel i varan står Sign On för dessa kostnader.
Återbetalning till Konsument sker senast inom 30 dagar i det fall Konsumenten på riktiga grunder häver köpet.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. EU:s gemensamma tvistlösningssida hittar du här.

10. Kopieringsskydd

Utan att innehållet påverkas och utan kvalitetsförsämring har det digitala innehållet försetts med olika typer av kopieringsskydd för att förhindra otillbörlig vidarespridning.

All kopiering och otillbörlig vidarespridning är förbjuden.

11. Programvara & teknisk plattform

Sign On ansvarar ej för eventuella brister och begränsningar i Kundens operativsystem och datormiljö. Sign Ons tjänster förutsätter att Kunden har den standard på erforderlig teknisk plattform som Sign On stöder.

12. Underhåll

Sign On förbehåller sig rätten att underhålla och därmed modifiera innehållet i tjänsterna. Vidareutveckling och uppdatering av samtliga Sign Ons tjänster sker kontinuerligt.

13. Force Majeure

Parterna är befriade från ansvar gällande brott mot detta avtal orsakat av omständigheter utanför parts kontroll, inbegripet men inte begränsat till olyckshändelse, brand, åsknedslag, explosion, krig, upplopp, översvämning, hårt väder, arbetskonflikt (oavsett om den omfattar parts personal eller ej) eller ändrad myndighetsbestämmelse eller myndighets ingripande.

14. Kundtjänst

Sign Ons kundtjänst tillhandahåller support under vardagar på normal kontorstid. Med support avses i första hand felanmälan. (För aktuell information se www.signon.se under avsnittet Hjälp - Direktbetalning.)

Sign On AB

Kassa

Välj kundtyp
Välj leveranssätt
Hur vill du få din leverans?
  • Saknas konto, skapas ett (kostnadsfritt). Alltid tillgängligt via vår tjänst.
Företags- och användaruppgifter
Företagsuppgifter
Faktureringssätt
Kontaktuppgifter Denna person blir också administratör för kontot
Din varukorg
Alltid på Sign on
Uppgradera till abonnemang

Du får pengarna tillbaka om du uppgraderar till ett abonnemang inom 30 dagar.

Din varukorg är tom