1 st "Bas abbonemang" tillagd i varukorgen.
Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar måndag till torsdag mellan 09.00 till 15.00, med lunchstängt mellan 12.00 till 13.00, och fredagar 09.00 till 12.00.
Vid inloggning hos Sign On aktiveras sidorna för "Mina sidor". Under dessa sidor går det att administrera det konto som finns för ert företag genom att bland annat se vilka hos er som har tillgång till tjänsterna, kunna lägga till nya användare samt byta behörighetsnivå på användare.
Om ditt konto har så kallad administratörsbehörighet kan du lägga till/ta bort användare. När du är inloggad på vår sida klickar du på den svarta knappen med din initial (till höger i webbläsaren) och väljer i menyn "Företaget" - "Alla användare". Klicka på knappen "Lägg till användare" och fyll i för- och efternamn samt e-postadress till den användare som ska läggas till. Bocka även för om denna användare ska ha administratörsbehörighet samt vilken tjänst användaren ska ha tillgång till. När ett nytt användarkonto skapas skickas det automatiskt ett e-postmeddelande, med länk för att ange lösenord, till användaren. Det går givetvis även bra att mejla användarens för- och efternamn samt e-postadress till kundtjanst@signon.se så lägger vi upp ett konto.
En "cookie" är en liten textfil med information från en webbsida, t.ex. inloggningsuppgifter, som webbläsaren sparar på din dator. Sign On använder endast en "cookie" på webbsidan och den sparar inloggningsinformationen för den enskilde användaren (i vissa fall loggas användare in via ett IP-nummer och då används inga "cookies"). "Cookien" används så att du som användare inte ska behöva ange ditt användarnamn och lösenord varje gång du vill använda tjänsterna på vår webbsida. Information om dina inloggningsuppgifter ligger kvar i 30 dagar, därefter måste du logga in manuellt igen. Om du stänger av "cookies" i din webbläsare måste du ange dina inloggningsuppgifter varje gång du besöker vår webbsida.
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Google Chrome. Klicka därefter på de tre prickarna "Anpassa och kontrollera Google Chrome" längst upp till höger i Google Chrome och välj "Inställningar". Välj därefter "Säkerhet och integritet" och "Se all webbplatsdata och alla behörigheter" och leta upp/sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort" och "Rensa".
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Microsoft Edge. Klicka på de tre prickarna "Inställningar med mera" längst upp till höger i Microsoft Edge och välj "Inställningar". Välj därefter "Cookies och webbplatsbehörigheter" och "Hantera och ta bort cookies och webbplatsdata". Välj därefter "Visa alla cookies och webbplatsdata". Leta upp eller sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort".
För att komma åt tjänsterna måste du först logga in och ha ett aktivt abonnemang och användarkonto. Börja med att klicka på knappen "Logga in" längst upp till höger på vår hemsida. I fönstret som kommer upp anger du ditt användarnamn och lösenord och klickar på knappen "Logga in". Systemet kommer ihåg dig med hjälp av en så kallad cookie i 30 dagar. Har du inget abonnemang kan du antingen kontakta oss på telefonnummer 08-410 360 10 eller gå till sidan "Priser" och själv välja det paket som passar dig bäst och köpa det med Klarna Checkout via vår hemsida.
Användarnamn är det namn som du tilldelats i samband med tecknandet av abonnemanget eller när en administratör lägger upp dig som användare. Detta kan t ex vara nils.nilsson@foretaget.se.
I samband med att du blir kund eller när en administratör lägger upp dig som användare skickas ett e-postmeddelande, med länk till vår hemsida, där du kan sätta ditt eget lösenord.
Kontrollera i mappen "Skräppost" i din mail. Det kan vara så att era inställningar känner igen mailet som ett SPAM och väljer att kasta det direkt. Behöver du hjälp vänligen kontakta Kundtjänst via telefon 08-410 360 10 eller via e-post kundtjanst@signon.se.
Skulle du glömma ditt lösenord går det bra att använda funktionen "Glömt lösenord?" som finns tillgänglig när du klickar på knappen "Logga in" på vår hemsida. Fyll i den e-postadress som angetts för ditt konto. Återställningslänk skickas i ett e-postmeddelande till angiven e-postadress, under förutsättning att e-postadressen är giltig och att den tillhör ett konto.
Vi rekommenderar att du använder en kompatibel webbläsare som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.
Nej, det går att köpa styckvis dokument utan att registrera ett konto och då får du istället ett mejl med en nedladdningslänk skickat till dig. Vi rekommenderar dock alltid att registrera ett konto, det är gratis och underlättar vid framtida köp och du vet alltid var ditt köpta dokument finns. Vid köp av abonnemang och guider måste man dock ha ett konto hos oss.
På vår sida används Klarna Checkout där det bl a går att betala med kreditkort eller mot faktura.
Nej, dokumenten är digitala och laddas ned från vår hemsida i samband med att du har gjort ditt köp. Har du registrerat ett gratis konto hos oss ligger dokumentet för nedladdning under ditt konto. Har du köpt utan att registrera ett konto får du ett mejl med en nedladdningslänk.
Kvitton genereras automatiskt av vårt system och skickas via e-post i samband med köp. Det kan vara så att det har hamnat i din mejlprogramvaras mapp "Skräppost". Kvitton hittar du även, när du är inloggad, under "Mina sidor" - "Orderhistorik".
Var det inte mer än 30 dagar sen du köpte dokumenten återför vi dem pengarna till dig. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Du får gärna ha ett ordernummer tillgängligt.
I Windows, öppna utforskaren och gå till mappen "Hämtade filer" (finns normalt under "Snabbåtkomst"). Hittar du inte denna mapp går det även att söka på den i Windows söken. Ligger inte dokumentet där får du kontakta Sign Ons kundtjänst på antingen 08-410 360 10 eller e-post: kundtjanst@signon.se så hjälper vi dig.
Vi rekommenderar att du använder en kompatibel webbläsare som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.
En "cookie" är en liten textfil med information från en webbsida, t.ex. inloggningsuppgifter, som webbläsaren sparar på din dator. Sign On använder endast en "cookie" på webbsidan och den sparar inloggningsinformationen för den enskilde användaren (i vissa fall loggas användare in via ett IP-nummer och då används inga "cookies"). "Cookien" används så att du som användare inte ska behöva ange ditt användarnamn och lösenord varje gång du vill använda tjänsterna på vår webbsida. Information om dina inloggningsuppgifter ligger kvar i 30 dagar, därefter måste du logga in manuellt igen. Om du stänger av "cookies" i din webbläsare måste du ange dina inloggningsuppgifter varje gång du besöker vår webbsida.
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Google Chrome. Klicka därefter på de tre prickarna "Anpassa och kontrollera Google Chrome" längst upp till höger i Google Chrome och välj "Inställningar". Välj därefter "Säkerhet och integritet" och "Se all webbplatsdata och alla behörigheter" och leta upp/sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort" och "Rensa".
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Microsoft Edge. Klicka på de tre prickarna "Inställningar med mera" längst upp till höger i Microsoft Edge och välj "Inställningar". Välj därefter "Cookies och webbplatsbehörigheter" och "Hantera och ta bort cookies och webbplatsdata". Välj därefter "Visa alla cookies och webbplatsdata". Leta upp eller sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort".
När du har anmält dig för ett abonnemang får du ett e-postmeddelande i retur. I e-postmeddelandet finns en länk som tar dig till en sida på vår hemsida där du får ange ett eget lösenord. Efter att du angett det kan du logga in och börja använda tjänsten direkt. Du kan även ringa oss och få hjälp med inloggningen direkt per telefon (08-410 360 10) under kontorstid 09.00-15.00.
1. Tryck på startknappen eller Windows-tangenten och skriv Internetalternativ. 2. Välj Internetalternativ i sökresultatet så visas dialogrutan Internetegenskaper. 3. På fliken Säkerhet väljer du Betrodda platser och välj sedan Platser. 4. Skriv in adressen https://signon.se och välj sedan Lägg till. 5. Välj Stäng och sedan OK.
1. Öppna Windows Utforskaren och gå till mappen där du sparade filen. 2. Högerklicka på filen och välj Egenskaper på snabbmenyn. 3. Längst ned på fliken Allmänt väljer du kryssrutan Avblockera och välj OK.
En "cookie" är en liten textfil med information från en webbsida, t.ex. inloggningsuppgifter, som webbläsaren sparar på din dator. Sign On använder endast en "cookie" på webbsidan och den sparar inloggningsinformationen för den enskilde användaren (i vissa fall loggas användare in via ett IP-nummer och då används inga "cookies"). "Cookien" används så att du som användare inte ska behöva ange ditt användarnamn och lösenord varje gång du vill använda tjänsterna på vår webbsida. Information om dina inloggningsuppgifter ligger kvar i 30 dagar, därefter måste du logga in manuellt igen. Om du stänger av "cookies" i din webbläsare måste du ange dina inloggningsuppgifter varje gång du besöker vår webbsida.
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Google Chrome. Klicka därefter på de tre prickarna "Anpassa och kontrollera Google Chrome" längst upp till höger i Google Chrome och välj "Inställningar". Välj därefter "Säkerhet och integritet" och "Se all webbplatsdata och alla behörigheter" och leta upp/sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort" och "Rensa".
Om du upplever att vår hemsida inte fungerar som den ska kan du testa att rensa de cookies som ligger för vår sida i din webbläsare. Börja med att öppna Microsoft Edge. Klicka på de tre prickarna "Inställningar med mera" längst upp till höger i Microsoft Edge och välj "Inställningar". Välj därefter "Cookies och webbplatsbehörigheter" och "Hantera och ta bort cookies och webbplatsdata". Välj därefter "Visa alla cookies och webbplatsdata". Leta upp eller sök efter "signon.se" och klicka på "Ta bort".
Tjänsterna byggs ut kontinuerligt med nya dokument. Om du saknar något går det bra att skicka önskemål till kundtjanst@signon.se.
Ja, dokumenten uppdateras kontinuerligt och är av senaste version.
Våra dokument kontrolleras ständigt mot alla typer av virus. Sign On garanterar virusfria dokument.